Maliny

Superfoods.

Kategoria pokarmów cechująca się wysoko wartościowymi, prozdrowotnymi
właściwościami.
Zwykle nazywa się tak egzotyczne algi, czy owoce takie jak jagody goji.
Tymczasem „zwykłe” maliny pod względem wartości zostawiają w tyle wiele z takich uznanych, cudownych pokarmów.
Mnóstwo polifenoli i antocyjanów działających przeciwzapalnie i antyoksydacyjnie świetnie
kontrują prozapalne substancje, których w naszej diecie jest dziś mnóstwo. Pamiętajmy,że wiele groźnych chorób, w tym nowotwory mają podłoże właśnie w stanach zapalnych.
Dzięki dużej zawartości błonnika dokarmiają dobre bakterie jelitowe, ale posiadają też
składniki hamujące rozwój tych niewłaściwych. Ma to ogromne znaczenie dla odporności
organizmu. Również związki fenolowe i kwasy organiczne działają zabójczo na
chorobotwórcze drobnoustroje.
Do tego zestawu dochodzi witamina K i C oraz kwas foliowy.
Mało tego.
Skorzystają również osoby chcące się odchudzać i te mające problem z poziomem cukru,
czy insuliny (insulinooporność, stany przedcukrzycowe)
Maliny stymulują wytwarzanie energii z tłuszczu i zwiększają ogólną ilość spalanych kalorii.
Zjedzone przed posiłkiem w ilości ok. szklanki, znacznie obniżą poziom cukru po posiłku
oraz insuliny.
Zachęcam do włączenia tego niezwykle wartościowego składnika do diety.

Wpływ tych
owoców na zdrowie i sylwetkę jest nieoceniony.

Niestety okres, w którym możemy cieszyć
się malinami jest dosyć krótki. Dlatego korzystajmy w nim jak najwięcej.

Zapraszam na konsultacje,

Paweł Baryła